Περιφέρεια Θεσσαλίας
Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης
Ε.Π. Περιφέρειας Θεσσαλίας

Εντάξεις

Ένταξη της Πράξης «ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΔΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ Χ.Θ. 3+330 ΕΩΣ Χ.Θ. 5+690»

Αντικείμενο της Πράξης αποτελεί η κατασκευή του οδικού τμήματος της Λεωφόρου Καραμανλή (Παλαιά Εθνική Οδός Αθήνας – Θεσσαλονίκης), από τον ισόπεδο κόμβο με την Οδό Σεμερτζίδη έως και την προσαρμογή στον ισόπεδο κόμβο με την Οδό Διγενή, με την κατασκευή τριών (3) κυκλικών κόμβων καθώς και του αντίστοιχου παράπλευρου δικτύου. Το συνολικό μήκος της αρτηρίας ανέρχεται σε 2,40km συμπεριλαμβανομένων των προσαρμογών της στην υφιστάμενη οδό στην αρχή και το τέλος της. Επίσης, πέραν της αρτηρίας περιλαμβάνονται: (α) Η βελτίωση – ανακατασκευή του ισόπεδου κόμβου της Λεωφόρου Καραμανλή με την οδό Σεμερτζίδη (Χ.Θ. 3+660) με τη διαμόρφωση κυκλικού κόμβου και την κατάργηση του υφιστάμενου σηματοδοτούμενου. Με την κατασκευή ισόπεδου κόμβου κυκλικής κίνησης (roundabout) επιτυγχάνεται βελτίωση της οδικής ασφάλειας και αναβάθμιση της κυκλοφοριακής ικανότητας του ισόπεδου κόμβου. (β) Η κατασκευή τρισκελούς ισόπεδου κυκλικού κόμβου στην διασταύρωση της Λεωφόρου Καραμανλή με την οδό Φερεκύδη (Χ.Θ. 4+120). Με την κατασκευή του ισόπεδου κόμβου παρέχεται η δυνατότητα αναστροφής στην αρτηρία και μετά τη διάνοιξη της οδού Φερεκύδη θα είναι δυνατή η σύνδεση της υπόψη οδού και κατ΄ επέκταση της οδού Φαρσάλων με την οδό Καραμανλή. (γ) Η κατασκευή τετρασκελούς ισόπεδου κυκλικού κόμβου στην διασταύρωση της Λεωφόρου Καραμανλή με την οδό Αμουρίου (Χ.Θ. 4+890). Με την κατασκευή του ισόπεδου κόμβου παρέχεται η δυνατότητα αναστροφής στην αρτηρία για την καλύτερη λειτουργία αυτής και των παραπλεύρων οδών και μετά τη διάνοιξη της οδού Αμουρίου θα είναι δυνατή η σύνδεση της υπόψη οδού και κατ΄ επέκταση της οδού Φαρσάλων με την οδό Καραμανλή και η ασφαλής επικοινωνία των εκατέρωθεν της αρτηρίας περιοχών. (δ) Η κατασκευή εκατέρωθεν της οδού παράπλευρων οδών μονής κατεύθυνσης που συμβάλουν στην άνετη, ομαλή επικοινωνία και εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών και όμορων περιοχών. Οι οδοί του σχεδίου πόλης καθώς και οι εκτός σχεδίου αγροτικοί οδοί συνδέονται στις παράπλευρες οδούς, οι οποίες στη συνέχεια συμβάλλουν στην αρτηρία. Βελτιώνεται έτσι σημαντικά η οδική ασφάλεια αφού οι παράπλευροι οδοί συνδέονται στην αρτηρία μέσω λωρίδων εισόδου και εξόδου (taper), ενώ μέσω των κυκλικών κόμβων εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη ανακατεύθυνση όπως και η δυνατότητα αναστροφής. (ε) Η κατασκευή οδών ήπιας κυκλοφορίας στις περιοχές διαμόρφωσης των κυκλικών κόμβων για την αποκατάσταση της πρόσβασης των παρόδιων ιδιοκτησιών από την διακοπή του παράπλευρου οδικού δικτύου στα τμήματα αυτά. (στ) Η δημιουργία ενός δικτύου κίνησης πεζών με την κατασκευή πεζοδρομίων στο σύνολο του έργου, που οριοθετείται με την κατασκευή σε κατάλληλα σημεία διαβάσεων πεζών και σηματοδότηση των πεζοδιαβάσεων της κεντρικής αρτηρίας, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πεζών και την αποφυγή ανεξέλεγκτης και επικίνδυνης εγκάρσιας διάβασης της αρτηρίας και των παράπλευρων οδών. (ζ) Στάσεις λεωφορείων, σε εσοχές στην αρτηρία, για την εξυπηρέτηση των αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών. Στη Λεωφόρο Καραμανλή λόγω τοπικών ιδιαιτεροτήτων και του αστικού χαρακτήρα της περιοχής εφαρμόζεται μία τυπική διατομή, η γ4ν* των ΟΜΟΕ-Δ, η οποία καλύπτει τις ανάγκες για την κατηγορία της οδού που είναι ΒΙΙΙ και εξασφαλίζει επιτρεπόμενες ταχύτητες μικρότερες ή ίσες των 70km/h. Η αρτηρία έχει σε όλο της το μήκος δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και οι κατευθύνσεις είναι διαχωρισμένες με κεντρική νησίδα πρασίνου. Επίσης στο τμήμα αυτό προβλέπεται η κατασκευή των παράπλευρων οδών SR-2Α και SR-3Δ αριστερά και δεξιά αντίστοιχα. Οι παράπλευροι οδοί θα είναι κυρίως μονόδρομοι, με εύρος οδοστρώματος 5,50m (ασφαλτικό) με μία λωρίδα κυκλοφορίας. Στη διαχωριστική νησίδα μεταξύ αρτηρίας και παράπλευρων οδών θα πραγματοποιηθεί φύτευση σύμφωνα με τη μελέτη πρασίνου. Τέλος, για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της περιοχής, περιλαμβάνεται κατά μήκος των παράπλευρων οδών και του σχεδίου πόλεως η κατασκευή πεζοδρομίων πλάτους περίπου 2,00m.

Συνημμένα:
Λήψη Αρχείου (karamanli_5022217.pdf) 5022217311 kB

Η Θεσσαλία

Η Θεσσαλία στοχεύει να αναδειχθεί σε πρώτο περιφερειακό πόλο ανάπτυξης, αξιοποιώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματά της, που σχετίζονται με τους αναπτυξιακούς πόρους, τη γεωγραφική της θέση, τα αστικά κέντρα, τις βιομηχανικές υποδομές, την ακαδημαϊκή και ερευνητική υποδομή που διαθέτει και το αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό της.

Ενημερωτικό Δελτίο

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο (Newsletter) και θα λαμβάνετε στο ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο ένα μήνυμα με τις ενημερώσεις μας.
I agree with the Όροι και Προϋποθέσεις